Tort Caramel

Blatul:
5 oua
100 gr zahar
100 gr faina
1 plic praf de copt(10 grame)
1 lingurita ulei
Se amesteca intai ouale cu zaharul,pana se topeste tot zaharul dupa care se adauga faina putin cate putin,apoi praful de copt si uleiul.
Se pune intr-o forma tapetata cu unt si faina,si hartie pergament de jur imprejur,si se coace la 180 gr ptr 25-30 de min.
Cand e gata il scoatem din forma il lasam sa se raceasca ,il taiem in doua si insiropam .
(siropul l-am facut din apa cu zahar si putina vanilie)
Crema:
-200 ml smantana
-50 gr zahar
-un pic de sare
Am incalzit smantana si am caramelizat zaharul in acelas timp in castroane diferite.cand zaharul sa topit tot,am oprit focul si am adaugat smantana putin cate putin amestecand continuu.Am mutat apoi castronul peste un alt castron plin cu gheata ,am adaugat putina sare si am continuat sa amestec (aprox 10 min)pana cand crema sa intarit foarte bine.
Glazura:
-100 ml lapte
-2 ciocolate (120 gr)
-rom
-2 gr kanten(sau gelatina folosind instructiunile de pe plic)
Am decorat cu pasta de zahar(ptr prima data,si ptr ca inca nu mi-au reusit trandafiirii sau garoafele,m-am limitat doar la atat)

4 comentarii:

Anonim spunea...

Arata delicios... Felicitari! Esti o adevarata profesionista in bucatarie...

GABRIELA spunea...

Mersi oana,sunt incepatoare dar imi place sa incerc mereu ceva nou.E usor de facut asa ca daca iti place ai putea sa-l incerci si tu.Cu decoratul sunt inca bebelus dar ma grabesc sa cresc...

Anonim spunea...

Gabriele draga ,ce bine arata tortul si e decorat si frumos sa sti..revin sa vad si reteta ,te pup!

GABRIELA spunea...

merci mult Lissa,e tort ptr incepatoare...asa ca oricine nu are inca experienta la bucatarie spor la treaba...

  • Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu o persoana,fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile,nici sa-ti masori cuvintele.
  • Prietenii si banii...uleiul si apa
  • Nu rupe firul unei prietenii ,caci chiar daca il legi din nou,nodul ramane
  • Cel care n-a simtit niciodata farmecul unei prietenii sincere si dezinteresate nu cunoaste toata fericirea pe care un om o poate primi de la alt om.