Mere din aluat (paine cu mere si stafide)




Ingrediente:
250 gr faina
25 gr zahar
2 gr sare
5  gr drojdie
30 gr unt
40 gr ou
120 gr apa calduta
12 gr lapte praf degresat(skim milk)

Umplutura de mere:
1 mar
2 linguri de zahar
1 lingura lamaie
50 gr stafide
scortisoara


Taiem  merele  ca  in  imagine,le amestecam  cu  zaharul si  lamaia si  le  dam  la  microunde  ptr  5 min ,dupa  care  le  lasam  sa  se  raceasca  si le  uscam  cat  mai  bine   cu  hartie  de  bucatarie,apoi  adaugam  si  stafidele  si  scortisoara.

Aluatul  eu  l-am  facut  la  masina  de  paine,l-am  impartit  in  10,le-am  dat  o  forma  rotunda  si  am  adaugat  cate  putin  din  compozitia  de  mere.Am  adunat  toate  capetele  si  am  format  o  mingiuta,pe  care  le  punem  cu  partea  adunata  in  jos  in  hartiile  de  mufins.



Lasam  la  odihnit  40  min  pana isi  dubleaza  aproape  volumul.



Ungem  cu  ou,adaugam un  stiks  in  mijloc  si  decoram  cu  feliute  de migdale.Le  dam  la  cuptor  apoi  ptr  15  min   la  180  grade.




12 comentarii:

Blueeyes spunea...

felicitari draga Gabriela.....tare bine arata,cred ca au fost delicioase!

furnicuta boscodina spunea...

wauu, ce fantastic arata, sa le mananci pe toate si alta nu :)iar idee cu a le da forma de mar e geniala

Alexandrina spunea...

Tare simpatice "merele"! Ce idee grozava!

GABRIELA spunea...

Blueeyes scuze ca nu am mai apucat sa iti dau sa testezi,data viitoare...sau poate le incerci singurica.Boscodina,alexandrina sincer va spun ca sunt atat de usoare iar efectul a fost fantastic.(le-am dat profesorilor de la sah japonez si au fost foarte apreciate:-) )Va multumesc ptr vizita si va pupacesc.

Elena Toma spunea...

Frumoase painicile cu mere si stafide! Dar reteta, unde e reteta, hm? Scuze, nu venisem cu reprosurile ci cu un premiu - al prieteniei. Te asteapta sa-l ridici de pe blogul meu, daca-ti face placere!

Lissa's Cakes spunea...

Ce bine arataaaa...la inceput am crezut ca sunt chiar mere coapte ,asa de frumos au iesit.
O idee super ,felicitari!

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Fumoase foc aceste mere!!!Idee geniala!Ai un blog foarte interesant!!!Felicitari!

tequila.cu.varza spunea...

Arata super! Buna idee ;)

Blueeyes spunea...

Nui nimic Gabriela....am sa le incerc si eu in curand...pana una alta te asteapta un premiu la mine pe bog....cand ai timp vino si ridica-l!

Unknown spunea...

Ingenioasa ideea! Am crezut ca sunt mere adevarate! Foarte fain Blogul! Ma bucur ca te-am descoperit! Spor la bucatarit in continuare!

GABRIELA spunea...

Va multumesc mult ptr vizita si ptr ca rapiti din timpul vostru pretios sa imi lasati mesaje atat de frumoase.adevarul e ca daca pui suflet in ceea ce faci totul iese "a la carte".

Luminitanaty spunea...

foarte foare frumoase.Feliciari...am gasit si eu reteta pe blogul blueeyes care a luat reteta de la tine, asa ca m-am pus pe treaba....fac si eu aluatul e la dospit, astept sa creasca apoi la treaba....nu am hartie pt briose o sa le fac fara sper sa nu se lipeasca

  • Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu o persoana,fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile,nici sa-ti masori cuvintele.
  • Prietenii si banii...uleiul si apa
  • Nu rupe firul unei prietenii ,caci chiar daca il legi din nou,nodul ramane
  • Cel care n-a simtit niciodata farmecul unei prietenii sincere si dezinteresate nu cunoaste toata fericirea pe care un om o poate primi de la alt om.