CARAMELE

INGREDIENTE: 600 cc lapte 300 cc frisca lichida neindulcita( nama cream) 200 gr zahar 50 gr miere de albine esenta de vanilie Se adauga toate ingredientele intr-un vas si se fierb intai la foc mare(aveti grija sa nu dea pe afara!), pana incepe sa faca balonase,dupa care se continua fierberea la foc mic amestecand continuu ca sa nu se arda sau lipeasca de cratita,cam 30 de min. Ar trebui sa obtineti o compozitie mai groasa,bineinteles care va avea culoarea caramelelor.
ATENTIE:inainte sa puneti compozitia in forma,faceti proba cu o lingurita de compozitie pe care o puneti pe un pic de hartie si o dati ptr 5-10 min la congelator.Daca se poate taia apoi fara sa se lipeasca de cutit e gata daca nu mai fierbeti putin.
Aceasta compozitie o punem in forma,in care am pus in prealabil hartie cerata(de copt). Si cand se mai raceste putin o dam la congelator ptr 20 min,apoi o taiem in formele dorite si impachetam fiecare bucata (daca mai ramane ceva) in hartie cerata.
Sunt SUPER,se topesc in gura!Recomandat ptr toate varstele.

15 comentarii:

Blueeyes spunea...

GAbriela,caramelele au fost super delicioase...nu am mai mancat de pe vremea cand mergema la scoala generala asa ceva....

lauralaurentiu spunea...

wow, ce faine sunt! Mmmmm! Innebunitor de bine arata!

GABRIELA spunea...

buna laura,sunt inebunitor de bune caramelele astea,incearca-le si promit ca nu te mai desparti de ele.

Bianca spunea...

Gabriela ce este 300 cc nama cream ?

GABRIELA spunea...

frisca lichida neindulcita

Anonim spunea...

yummy! felicitari pt talentele de bucatar!!

dar....cc?...in grame cat este? mi-ar placea sa le incerc

GABRIELA spunea...

anonim,cantitatile sunt aceleasi si in gr,eu am reteta de la o amica japonezoaica,in cc iar eu am masurat totul la cantar in gr.

Anonim spunea...

Multumesc de raspuns. Le incerc si eu, abia astept! Multumim de reteta! E preferabil sa ne facem noi acasa caramelele decat sa le cumparam, cu conservanti si coloranti....

GABRIELA spunea...

asa este,spune-mi si mie cum ti-au iesit.Eu una nu ma satur niciodata de ele.

Anonim spunea...

foarte bune caramelele....

Oana spunea...

Am incercat si eu aceasta reteta... si a fost un succes (mai ales ca sunt la inceput de drum ca bucatareasa). Caramelele sunt super bune si ai garantia ca stii exact ce contin. Multumesc Gabriela. Si sa stii ca sunt cu ochii pe blogul tau...

Andreea spunea...

Buna, acum incerc sa fac si eu caramelele.Le am de 20 min pe foc si nu s-a ingrosat deloc. Am pus tot ce scrie in reteta, am masurat toate ingredientele dupa o cana de masurat, sper ca nu am gresit aici. Astept sa vad cum iese, sper sa se ingroase pana la urma.

Anonim spunea...

Se poate si fara miere?

GABRIELA spunea...

andreea sper ca ti=au reusit,dureaza ceva pana incep sa se ingroase,si eu am patit-o la inceput...odata am fost atat de nerabdatoare ca nu am putut astepta,am pus compozitia in congelator si am servit cu lingura di ea.

GABRIELA spunea...

anonim...nu stiu daca merg fara miere ptr ca nu am incercat...dar daca afli tu cumva anunta-ma si pe mine.

  • Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu o persoana,fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile,nici sa-ti masori cuvintele.
  • Prietenii si banii...uleiul si apa
  • Nu rupe firul unei prietenii ,caci chiar daca il legi din nou,nodul ramane
  • Cel care n-a simtit niciodata farmecul unei prietenii sincere si dezinteresate nu cunoaste toata fericirea pe care un om o poate primi de la alt om.