Mucenici (Mucenici moldovenesti)


500 gr faina
200 ml lapte caldut(atentie nu fierbinte)
10 gr drojdie
150 gr zahar
100 gr unt
4 galbenusuri
esenta de vanilie
coaja de portocala(2,3 linguri


Aluatul  este  acelas ca  la  cozonaci ,care  este   super super  bun,si  bineinteles  si  mucenicii  au  iesit  deliciosi.La  cantitatea  folosita  mi-au  iesit  20  de mucenici.
Dupa  ce  am  impartit  aluatul,am  facut  opturi,eu  nu  i-am  mai  impletit  din  lipsa  de timp  dar  si  asa  au  iesit  super.I-am  lasat  la  crescut  aprox  o  ora,i-am  uns  cu  un  ou  batut  amestecat  cu  2  linguri  de  lapte.
Se  coc  20 min la  180 grade,sau  pana  capata  o  culoare  aurie.
Eu  i-am  uns  cu  un  sirop  facut  din  apa  calduta  amestecata  cu  miere si  o  lingurita  de  coaja  de  lamaie(sau  portocala).Cantitatile  sunt  dupa  gustul  fiecaruia,in  functie  de  cat de  dulci  ii  doriti.La  sfarsit  am  presarat  cu nuca  macinata.
Deliciosi!!!!

20 de comentarii:

julia spunea...

wow ce apetisanti sunt mucenicii tai....SUPER!

ana .araki spunea...

yammi ,,foarte frumosi si cred ca deliciosi !

miha-akita spunea...

wawww,ce bine arata,i-mi place blogul tau,faci numai minunatii...felicitari!

GABRIELA spunea...

Julia si mucenitii tai sunt foarte reusiti,de buni ce-au fost am pus iar un kg.TAihen dayo!

GABRIELA spunea...

Ana multumesc mult de vizita.Cred ca suntem pe acelasi profil,imi place mult tot ce faci,mai ales ce e cu aluat.In curand incerc painea cu mac.Pupici.

GABRIELA spunea...

Wau wau wau,cine ma viziteaza?e o placere deosebita sa primesc aprecieri de la tine,si abia astept sa trec si eu pe la tine prin vizita...,Multumesc mult Miha.

Unknown spunea...

Deliciosi mucenicii tai! Felicitari pentru toate retete faine postate... La mine pe blog te asteapta un premiu! Pupici si spor la bucatarit in continuare!

Gabriela spunea...

Sint foarte reusiti mucenicii tai,si foarte apetisanti.Eu am ratat anul asta n-am mai facut mucenici!hmmm...ce pofta mi-ai facut!

Danca Danela spunea...

arata foarte bine, numai ca daca ai pus lapte, nu mai sunt mucenici, in timpul postului laptele este scos dintre alimente

GABRIELA spunea...

Gabriela,nally va multumesc mult ptr vizita si va mai astept.pupici!

GABRIELA spunea...

Danca Danela multumesc de vizita si observatie,noi nu tinem post,cu 3 copii si intr-o tara in care cultura e diferita e mai greu,asa ca pastram traditia de suprafata.Ptr cei care tin post se pot inlocui laptele cu apa,se scot ouale dar gustul va fi altul...O zi buna.

Bejenaru Gabriela spunea...

Fie ca Lumina Sfanta a acestei mari sarbatori sa va calauzeasca pasii, sa va aduca sanatate si fericire care sa dainuie vesnic in preajma voastra!HRISTOS A INVIAT

Lissa's Cakes spunea...

Fie ca Sfintele Pasti sa va lumineze sufletul si casa, sa va aduca numai bucurie si sanatate!

GABRIELA spunea...

multumesc tuturor ptr urari si va doresc de asemeni un Paste Fericit! sanatate si multa multa bunatate sufleteasca.

Judy (Erzsébet Iudith Fat) spunea...

Iti doresc Sarbatori Frumoase in continuare!!!
Hristos a Inviat!!!

Diana spunea...

Invierea Domnului sa va aduca armonie in casa si in gand, impacare si regasirea intelepciunii in sanul familiei. Hristos a inviat!

Blueeyes spunea...

Cand ai timp treci pe la mine pe blog ,te asteapta cateva premii!

GABRIELA spunea...

multumesc blueeyes,trec acum sa le iau...

Blueeyes spunea...

Cand postezi tortul facut pt ziua Baiatului?Abea astept!

GABRIELA spunea...

buna Blueyes,in ultima vreme am fost asa de ocupata nu am mai avut timp de postari,apoi am mai avut si camera stricata...Nici nu stiu daca am poza cu tortul..pe care nu cred ca il voi posta...a fost foarte ciocolatos,foarte dulce...nu cred ca il voi mai repeta....mie imi plac torturile racoroase dar ptr copii a fost ok.

  • Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu o persoana,fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile,nici sa-ti masori cuvintele.
  • Prietenii si banii...uleiul si apa
  • Nu rupe firul unei prietenii ,caci chiar daca il legi din nou,nodul ramane
  • Cel care n-a simtit niciodata farmecul unei prietenii sincere si dezinteresate nu cunoaste toata fericirea pe care un om o poate primi de la alt om.