Tort de mere


Un  tort delicios.Este  prima  data  cand  fac  un  tort  de  mere,de  fapt  multe  din  retetele  postate  sunt  facute  ptr  prima  data,chiar  daca  repet  o  reteta nu  o  mai  postez.De  data  asta  insa  sper sa  repet  acest  tort  ptr  ca  nu  este  greu  si  mi-a  placut  foarte  mult .

BLAT:
60 gr faina
60 gr zahar
6 gr scortisoara
2 oua
2 lingurite coaja rasa  de  lamaie
15 gr unt

Amestecam  intai  albusurile  cu  zaharul  pana  obtinem  o  bezea,dupa  care  adaugam  galbenusurile  si  coaja  de  lamaie,amestecam,apoi  faina  si  cu  scortisoara,amestecam  pana  se  incorporeaza  bine  si  apoi adaugam  untul  topit,amestecam,il  punem  intr-o  tava  in  care  am  pus  inainte  o  hartie  de  copt  si  se  coace  la  170 grade 20 min.

Crema:

60 gr zahar
160 ml lapte
3 galbenusuri
8 gr gelatina
150 gr frisca
vanilie
+ 1 mar (marul  il  taiem  buc  de  3cm si  il  fierbem  cu  150 gr de  suc  de mere,10 ml suc de lamaie  si  1 lingura de  zahar,pana  cand  merele se  moaie)

  1. Am  batut  bine  cele  3  galbenusuri cu  zaharul,apoi  am  adaugat  laptele,continutul  l-am  mutat  intr-o oala    si  l-am  pus  pe  foc  mic  amestecand  continuu pana  crema  se  va  ingrosa.
  2. Oprim  focul  si  intre  timp  batem  frisca  cu  o  lingura  de  zahar.
  3. Am  adaugat  apoi  gelatina dizolvata  in  putin a  apa,si  amestecam  foarte  bine.
  4. la  sfarsit  incorporam  toata  frisca la  compozitie  amestecam  bine  si   adaugam  si marul  pregatit  mai  devreme.
  5. Compozitia  rezultata  o  turnam  peste  blat.(eu  am  folosit  o  forma  cu  fund  detasabil,daca  nu  aveti  imbracati  vasul  cu  ceolofan  si  apoi  turnati  peste  blat  compozitia)





Saute de  mar:
1 mar  l-am  taiat  felii  cam  de  1.5-2 cm  si  l-am  fiert  putin  cu  o  lingurita  de unt+ o  lingurita zahar + o  lingurita zeama  de  lamaie)

Dupa  ce  sa  intarit  crema  aranjam  feliile  de  mar  dupa  preferinta  si  completam  cu  gelatina  facuta  din  suc  natural  de  mere,eu  am  folosit  300  ml.
Daca  doriti  mai  decorati  si  cu  frisca 200 ml.
Gellatina  in  functie  de  brand  se  foloseste  in cantitati  mai  mici  sau  mai  mari,cititi  si   cantitatea  la  care se  intrebuinteaza  ca  sa  nu  aveti  surprize.





7 comentarii:

GABRIELA spunea...

ANA ARIGATOU!KISS YOU!

Alexandrina spunea...

Cred ca e delicios!!

Jack T spunea...

Hallo Gabriela,

Feinä si gustoasä Torta ta.
Merele le-ai impärtit foarte bin in Tortä. Asa ai Gust de Fruct peste tot. Compliment

Salutäri Jacob

Nina spunea...

Hello Gabriela, merci de vizita si follow. Te-am adaugat pe lista mea si daca tot sint aici vreau sa te felicit pentru tot ce vad ...foarte , foarte frumos si gustos arata totul! Bravo! Acest tort cu mere trebuie sa-l fac curind!!!! yummmm
pupic

julia spunea...

tortul arata tare bine....mmmmm....sigur este DELICIOS!Felicitari!

GABRIELA spunea...

tortul asta este foarte bun,adica e chiar pe gustul meu,nici prea dulce nici prea acru(de la mere).Il recomand cu placere.
Nina multumesc mult de vizita,eu te urmaream pe un alt blog dar te-am pierdut cand l-ai schimbat.

Dana C spunea...

cat de bine arata, o sa-l fac si eu maine,sunt sigura ca e delicios!

  • Prietenia este confortul inexprimabil de a te simti in siguranta cu o persoana,fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile,nici sa-ti masori cuvintele.
  • Prietenii si banii...uleiul si apa
  • Nu rupe firul unei prietenii ,caci chiar daca il legi din nou,nodul ramane
  • Cel care n-a simtit niciodata farmecul unei prietenii sincere si dezinteresate nu cunoaste toata fericirea pe care un om o poate primi de la alt om.